DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Friday, May 25, 2012

Karnival kerjaya tidak berjaya



Salam readers,

camna hampa semua sihat tak??
lamanya tak update, akibat kekangan waktu kerja yang menuntut pekerja sabar ini terus bekerja 
dengan sot-ba-rho  wink wink

aritu ade apdet nak pegi karnival kerjaya
wahhh di Time Square uolls...ala-ala Ki IL la kunun
tapi kekdahnya kat penang ni Times Square macam hambar



Sesampainya kami kat times square, puaih cari parking at last ada jugak la 1 parking selepas penat tunggu.
Cececcecceh si pencari kerja dah stenby mekap cun2, tudung batu merelit kasut wedges coklat yg favvy tu
macam baguih ja turun baby blue, pebetui tudung baju semua, cehhh semat dah, dokume?? semua ada, resume?? ada dah la...iolls nih dah cukup ready fizikal dan mental hokayy
cewah teruih berdesup dok celah incik tunang, feeling manja waktu melintas la uolls...tetiba !@#$%^&
kasut wedges kesayangan telah memutuskan diri di tengah jalan sedangkan aku dok catwalk baguih punya beberapa minit tadi. Selambe je incik tunang gelak kukikuikuki....hangen hokayy, dia siap pesan pasnih toksah dok repair2 dah...teruih buang ja...keji kan??? aku pun patah balik la p kat keta, mujuq dalam keta ada belunggok kasut, sadih betui..

Sampai ja kat atas nun terkasima sekejap, ada rancangan SIR tengah dalam rakaman....ala spell it right yang adibah noor tu...patut la ramai budak skolah, lalu depan sikit lagi nampak ada sorang chinese boy ni dok tolak troly, ada goodie bag la uolls banyak lak tu....eccececeh makin xsabar nak sampai karnival tu..
makin kedepan baru terperasan budak laki cina tadi keje kat kedai yang buat cenderahati, cenderamata semua....depa dok angkut masuk dalam lory, goodie bag tadi untuk program lainla....haishhh

so terjejak la kaki kat level karnival tu.....ramai manusia, tapi booth yang bukak tak sampai doploh, and management dia pun macam hampeh, tengok kain rentang macam best gilak....hapa pun tarak....keje ?? ha memang banyak sume nak pakai operator...bengang tul. So kekdahnya arini tidak membawak input...cume ada sorang akk tu tarik tangan aku suh duduk n isi form...cecceh aku pun isi la...da abis isi, akk tu habaq, ni kad sbg tanda adik ni dah jadi ahli perpustakaan awam penang....lolx.....oklah jugak daripda xdak apa kan.

opss lupa nak habaq masa naik eskalator, aku jumpa bekas playboy sekolah rendah aku dulu
apaka nama dia ek.....azriq ka apa ka...close jugak dengan aku dulu
tedia dia dah gemuk la...and ada awek/tunang/bini kt sebelah....cun jugak tembam2 sket
kalo di ingat2 dulu keding ja...la ni dah besaq dah hang azriq na....
okayy sekia sahaja kisah karnival karier..

p/s : lapaq ayaq la...tangan yang tulis mulut sengap ja...pun haus jugak ka??

No comments:

Post a Comment