DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Friday, June 29, 2012

Jumaat ::: REZEKI



Salam Readers,

wa,,,,,sume seronok yer mood happy-happy aje...
yerlah jumaat kan for sure la hepi, sebab bakal weekEnd
okay not much to say, sepatutnya waktu lunch tadi bolehlah nak update entry
tapi tadi tengah bizi copy data dlm PC D**L ke flash disk
sebab ape ?? korang tak tau ke??
Today..yer hari ni la...hari ni last day saya kat SINI...mana?? kat D**L ni la.
tamatla sudah sketsa saya di sini setalah almost 2 yrs gain lots of experience here.
seriusly tanpa Experience disini i am nobody

so beberapa minggu lepas, memang bizi la tangan asik kelik jobstreet
cari keje la katakan
alhamdulilah banyak yang aku apply and attend for interview, ada yang dapat tapi terpaksa menolak
sebab kena fikir macam-macam benda la selepas ni.

ok Plan utama pas benti kje nak temankan mak, nak running bisnes dgn mak
nak seriusly build up family bisnes kami.
tak tahulah bakal terlaksana atau tak coz mak cakap kalo ada tawaran keje better grab je, sbb kami kan bakal nikah soon, so untuk ada income yg stabil adalah penting.
Jadi keputusan masih tergantung.

Nothing much different kalo last day keje, sebelum ni penah keje almost 4 tempat include practikal time la.
Yang paling best ever masa berhenti kerja sebab dapat panggilan PLKN...gigih kan aku pas SPM kje...
Owhoooo terasa panjang pulak.

Rezeki untuk mendapat tempat dalam jawatan kerajaan pulak masih belum tiba
walopon hampir 5 kali attend interview dan sekali dapat calon simpanan
and sekarang rasa sangat down untuk cuba lagi, tapi ape jadi sekalipun tetap terus mencuba.

WeekEnd ni abang incik tunang nak langsungkan majlis pertunangan dia dengan pilihan hatinya...so aku pun follow la jugak nak jadi penyibok...insyaAllah kalo ada gambaq gedek2 aku tepet kat sini yer readers semua.Seronok ek orang nak bertunang, ye almaklumla masa taim aku dulu xsempat pun MIL dgn FIL tgk aku di sarungkan cincin. warghhh nak nanges pulak rasa.okeoke xmola :P


akhir kata ::: REZEKI ada di mana-mana, bumi Allah ni luas...selepas usaha kemudian tawakkal dan Redha
InsyaAllah ada jalan penyudahnya.

p/s : hari ni datang kje incik tunang anto naik moto, hahah last kitorg nek moto pun last year ke last 2 yr aku pun xsure, memang sgt2 jarang, mud hepi japgi incik tunang datang amik kje dan pegi dinner.
Amin.

gambar hiasan ^_^

ok dear sampai ketemu lagi 

1 comment:

  1. Ye betul, bumi ALLAH amat luas, rezeki kita pun DIA yang tentukan...sabar dan usaha pasti ada ganjarannya nanti :)

    ReplyDelete