DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Sunday, January 9, 2011

jom masak2....

Lately ni incik awak gheja nak mengidam ja....baru2 ni die request nak maka kek batik....tak tau la plak die suka....uish2...failed nih...jadi untuk tidak mau menunjukkan kelemahan seorang wanita....aku telah meng buat kek bati sendiri....ahahhaha gamble lajadi x jadi belakang kira...aku pon gugel2 la.....


coklat masak ngan coklat powder....
di panaskan 
sebelum itew bancuh coklat powder ngan air masak @ air panas...jgn banyak2...aku pun agk2 ja...
pastuh mix ngan coklt masak dlm periuk panaskan bersama smpai larut


todia...kacau jgn x kacau....


ha pastuh kene jugak la masukkan teluq boh sebiji kacau smpai betul2 lembut....
pastuh mix dlm periuk td....
pastuh kalo nak tambah susu pekat anggaran setengah tin la.....


kalo nak rasa coklat yg lebey....cmpo ngan milo serbu......


di smping tgh msak cokelat lantik lah sorg PA untuk mematah2kan biskut mery.....beli la 200g kot...suke ati la...kalo nak banyak leh boh manyak2


dah tu boleh la stat cmpo 2 bahan ni....kacau2 skit jgn smpai cokelat hangit.....


cik editor tekun mengacau......

tara.....cambest kan????


hasilnya....tudia aih....melepsss ni boh la dalam talam....buh bg kena angin dulu....then baru masuk ice box...
pastuh leh la ngappppp...

-selamat mencuba-

No comments:

Post a Comment