DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Monday, January 7, 2013

1st Entry di tahun baru



Salam readers,

amboi entry last adalah last year okayy...hahahah
oke sempena post ini post terbaru
mai sini kita check apa yang best sampai hari ke 7 di tahun baru nih




1/1/2013 - selasa

Ohh hari ni adalah hari cuti.........pagi tu aku masak bertong tang tong tang dalam dapur...sebabnya incik tunang akan lunch dengan abah tengahari ni...well hari tu menu best... ikan siakap steam, kambing bakar, sambal udang petai dan ikan belah belakang. Lepas makan tu parents aku pun mula la bincang pasal wedding kami, auwww blushing tahu tak??
So dah konfem la diorang punya jemputan hanya 300 org je...senang lah nak prepare dengan orang katering kan...lepas tu aku hint2 kan anak mata cakap nak ajak dia shopping barang bilik 'KAMI' ..dia ok kan aje...macam biasa tak nak berjanji la bagai...huhu
so petang tu memang asik tunggu call aje lar..tetapi takde pulop mesej ke phone call ke..haishh stress betui ! lepas maghrib tu terus contact incik tunang, selumber je dia kata alamak ai lupa la...haiyooo YES tu abis arini la bukannya ada lagi dah..time-time camni la nak memborong pun...EEEeee tak tau la setan apa yang merasuk, memang ter amat marah..marah yang sangat. 5 sms aku anto 1 dia reply haaaa nampak tak marah beno hakoo...then amik keputusan nak merajuk ( comel tak merajuk ja keja ) memang sepanjang hari tu tak contact pun...so consider perang besor pasal tanak pi YES (noncent sangat kan??)




2/1/2013 - rabu

Hari ni keja macam biasa...sepagi tu jangan haraplah nak sms kat incik tunang sebab hati masih marah.
Dia plak seperti biasa nak gi keje memang dia akan sms bagitau...terasa jahat plak.
pastuh hari tu kat office takde kje sangat sebab bos masih away..tah lama gila dia cuti tahun baru dan krimas.
so awal jugak keluar daripada office, menuju ke mydin kat bukit jambul.Masa tu terniat nak beli barang-barang sendiri yang dah habis. amboi parking pun agak kekurangan so terpaksa naik lagi sampai level atas dengan harapan aku tak lupa tempat aku parking ni.So sampai mydin pilih-pilih barang dan terus bayar. Tapi mata masih rasa nak jalan-jalan so aku pun ikutkan aje kaki ni...window shopping jerk berbekalkan eskrem mekdi. pastuh masa nak naik kat parking boleh terlupa plak kat mana aku parking...adoi...jenuh aku naik turun tangga (tanak pakai lif takut tak sampai-sampai) akhirnya dah berpeluh ketiak semua baru jumpa...hadoii masa kecemasan tu ada la terdetik nak call tapi malaih la..ego !




3 /1/2013 - khamis

Masih sama...masih tak bercakap...up status kat b2b page...ramai geng-geng b2b respon dan bagi nasihat berguna hamboiii ai rasa hepi dapat geng b2b macam uols (kalo uolls baca..uolls la yg hebat tu) sepagi tu aku off hf sebab nak charge since dah gadoh tu kan kita tacap skit bagi nampak dramatik...so bila on tu memang miskol dari incik tunang saja la....erm kita buat tak layan saja. Pegi office dan bila takde keje terus balik umah lepak kat umah aje...jimat sungguh duit dalam minggu ni, asik dinner kat umah jer.Malam tu aku ralit layan Setia Hujung Nyawa dari 1st episod sampai 6 ke 7 ke tah...then tak sedar dah kul 12..tetiba masuk 1 sms wishing for the bday...ohh terharu n dia mintak aku jawab phone call dia. hahah terharu + terharu <3 ...
so akhirnya jawab lah jugak (ekteli i miss him soooooo much)



4/1/2013 - jumaat

pagi jumaat yang fana....ecehhhh iihhi buka FB ramai yang wish alhamdulilah aku reply semua wishing.aku hepi sangat... dah tua rupanya aku, tapi angka bukan pengukur segalanya...amin ! syukur ada sahabat-sahabat yang mengingati walopon sebenarnya kat FB ada ticker utk kita aler namun ada jugak masa untuk korang semua wishing me kan...kat office ada bad news tapi tanak pk lagi lah..so petang tu eksaited je incik tunang call n nak pick up utk dinner (hope makan western kat tanjung bungah) dok dok MIL call dia kata ada kat penang n mintak incik tunang anto balik kulim...memula rasa frust sangat sebab patutnya kami luangkan masa bersama. Lepas antaq MIL, MIL suh singgah makan kat mana-mana sempena my bday OHH MYY tak sangka la plak terharu...tp incik tunang lagi faham isi hati aku...balik daripada kulim kami dinner kat penang yeayyyyy !! berduaan sajor errrr tapi takla dinner dah jadi supper tapi iolls suka !! 






5/1/2013 - sabtu


Pagi ni mak request bekfes roti canai khallel so turn adik aku la p beli bekfes...uiiihhh dapnya teringat la plak
then pagi tu sempat la mengemas sikit sebab kang tengahari nak g airport amik tok wan yang baru balik bercuti kat s'pore...amboihhh tok wan bercuti bagai nooo...sebabkan abah call dia nak amik tok wan, aku kena bawak adik p register tuisyen kat USM hadoiii memang malas aku ngat pi anto je rupanya siap kene tunggu sebab aritu dorang register je bukan ade kelas lagi...pastu balik umah rehat sekejap bawak mak plak shopping barang dapor...aduihhh memang rushing tetiba teringat kete ai lama tak mandi !!





6/1/2013 - ahad


Haha bangun pagi dengan ria !! arini ada tetamu nak makan tengahari kat rumah...so ape lagi ber masak-masak an...hihiihih errrr kemas umah sikit...besnya mak masak sedap2 amboi gemuk la aku ni lagi.
ohh lupa nak cakap zana my bff mai umah dia bagi befday prezen...comelnya !! malam tu incik tunang ajak dinner sama-sama lagi kitorang dengar ajl kat radio je sampai kedai makan baru tengok live.Bosan lah kenapa black tak menang ???




7/1/2013 - isnin


hari ni dah bangun awal solat subuh bagai then memang berniat la takmo tido balik tetapi bila tengok bantal busyukkkkk rasa macam tak leh berpisah la..last sekali bangun la pukui 9.30 sakit kepala sampai sekarang...adoiiii tu lah akibat bangun lewat !! then berniat nak masuk ofis awal sikit...ngeeeee takut kene spotcek....tapi terlewat la jugak 5 minit apelah nasib !! now pun tengah lepak-lepak je takde keje pun, bos aku tah mana la hilang dekat 2 bulan tak meeting amboiiii 





p/s : dengar citer projek yang kitorang buat skang ni akan tamat end of january, mebi pasnih akan di transfer ke team lain...segalanya bakal berubah...kawan-kawan ,working hours...hadoiiii tabah juolah !




No comments:

Post a Comment