DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Saturday, December 29, 2012

Manusia bodoh di abad ini




Salam readers...


Aku ingat post tadi tu bakal menjadi post terakhir di tahun 2012 ni...rupa-rupanya masih ada lagi yang kena bebel....omaiiiiigoshhhhh
Wokies pas balik kje tadi pulun la drive ke pusat pertemuan me n incik tunang...warhhh lega drive hari ni bukan main clear lagi....perghhhhh hihi semua plan cuti sampai new year gamaknya kan...giteww
Sebenarnya aku ngan incik tunang plan nak shopping barang hantaran...bajet nak beli hand bag baju kemeja dia, tshirt dia dan jugak kasut aku.kami pun mula la berjalan-jalan masuk ke parkson tu...fes2 sekali aku tunjuk kat incik tunang set wallet ngan belt mcm yg aku beli kat dia...yeayy akhirnya dia tgk la jugak..then kami pi part curtain plak...werrhh aku rambang mata tak tau pilih mak aihhhh lawoooo...sampai part henbek gigih la aku p kat polo bennedeti since aritu aku dh berkenan gila kan..uish2 promoter tu layan tak layan je...bengangnyer...semua benda aku pegang dia betulkan balik..wehhh aku tak mencuri la!! then semua soklan aku tanya jawapan dengan muka hidung x bagi aku beli dan seolah-olah pada dia aku tak mampu beli...memang mintak penampaq...pastu aku ajak incik tunang blah dari situ...tup2 jumpa kawan invik tunang kebetulan dia staf parkson dia offer kitorang pakai staff id dia untuk 20% diskaun...diskaun kan of cos la aku nak..kembali lagi ke tempat beg tadi dengan harapan nak beli..memang nak sangat..again si promoter ni bagi aku hangen...masa tengah pilih design n kaler promoter tu mai...aku baik2 tanya dia kalo nak beli pakai staff id boleh tak?? dengan harapan dia jawab dengan manners..tapi HARAM!! Aku tanya lagi...u tak boleh ke tanya dekat cashier boleh @ tak...or any other way to know?? saje aku nak pancing promoter sial nih..again dia jawab acuh tak acuh...amboih kakak hang ingat sikit noh...hang promoter saja tau bukan tokey polo nih!! hangen okayy...

# tips utk mengajaq pompuan sial ni...belagak macam duit berkepok-kepok...terus hempok beg dia sambil mata tatap badge dia dan terus kata oh macam ni rupanya promoter layan customer..saya ni prmbeli awak pulak penjual show ur manner jangan belagak tokei!! tak payah tunggu lagi terus belah dan buat muka hangen amat!! (dats what i did)
Korang mesti rasa macam lohhh kalutnya deni perlukah sound begitu...apa saja hampa nak kata i admitt but thats how i defend my self at least dia tau hormat orang pasnih!!
at last tak beli apa pun...just dapat sehelai kemeja incik tunang kat big n tall perghh kau nak 8x XL pun ada...


seken situation...
Masa nak bank in duit kat cik mah n another 1 vendor....que punya panjang...mamat yang depan sekali tu buat apa tak tau berkali-kali aku dengar mesin tu kira duit dan kira lagi...masih tak dapek nak proceed...rupa-rupanya...mamat tu masukkan duit RM20 baru kat atm mesin.lohh dah banyak kali xleh masuk awat hang tak tanya orang...nahaiii belagak nak mampusssss...wehh setahu aku mesin ni semua elergic ngan duit baru...mesin parking hatta mesin air pun masih elegik...aduiii apesal bangang sangat ?? ok fine...dok dalam 2 minit dia fuck2 kan mesin tu...dah fuck dia shit2 kan pulak...sangat jelas kau yang vengong...masa tu dia bukak mulut..ade tak sape2 tukar duit 20 nih...semua cakap xde...tak tau lah betul2 takde ataupun malas nak layan si bodoh ni..
kemudian datang sorang mak cik yang sangat humble dia bagi nak tukar...but dia refused dia kata boleh dah kot..mak cik tu wat tak tau la....again 20 tu tak leh accept..mak cik tu dengab rendah diri pegi bagi lagi...baru dia nak amik..selesai keja dia..dia blah begitu saja..dengan tak kata tenkiu kat mak cik tadi satu hal lah...dengan kitorang yang que gila menggila ni takde pun cakap sory...wehhh...memang kau takde adab!! ape malang aku jumpa manusia BIADAP hari nihhh...
Haishhhh urut dada la berhadapan dengab manusia2 yang ntah hape2...sory ya entry kali ni emo terlampau..
p/s: dinner lagi dengan incik tunang...alamak hanco lah diet aku !!


4 comments:

  1. wooo...bole angin satu badan..teha mmg selalu sound je promoter berlagak tuh..heh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...incik tunang memang marah gila dia kata jaga adab...tgh marah xpayah nk beradab sangat hahaha bese la dorg memg tak amik port n tanak bising..

      Delete
  2. ade certain manusie mmg cm2..kLW jmpe promoter yg terok+hangen (e'eh) mesti Sya ckp kt adik (smbiL die dgr) "ko bLaja rajin2.pLg cikai pon degree.jgn sampai kene keje jadik promoter.pubLic hoLiday org cuti,tp die kene keje.mne xbad mood je memanjang"
    so far mmg berjaye membuat kan promoter kuang aja mkin membuat muke kuang aja.hahaha

    tp psL situation kat cash deposit tu, SANGAT SELALU jadik ye!sakit ati kan?? tp selalu orang tue la wat cm2 kan..tp kLw orang muda remaja pon wat perangai cm2 Sya buat assumption dorg sekoLah xabes jek. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhaha mcm bes je idea tu..bagus pasnih nak try la...layan kita mcm ape je..

      Hahah yg fuck2 kan mesin tu tak terlalu tua tapi dia neves kot org kt blkg terlalu ramai tp bangang letak duit baru...kaverline hehhe

      Delete