DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Wednesday, December 5, 2012

Short Vacation :: Penang @_@



Salam readers,

korang dah baca lum hapdet b2b progress aku??
ahahha kalo belum pi lah baca penat taw marathon apdet semalam
okies hari ni kita lari sikit daripada progress
aku hari ni nak story pasai short vacation last week

Pagi jumaat aritu
pakcik makcik aku n family dia datang daripada KL
dorang kebetulan datang untuk konvo anak dia kat Uitm Arau
aah sama dengan adik aku tapi dia grad dulu dia masuk 1 semester awal
sekejap je kan, now dia dah pun sambung ke Uitm shah alam, adik aku pulak tengah tunggu lagi untuk sambung degree, since dah abis dip dah.

oke bek to stori
pagi tu kelam kabut mak aku masak semua
masa kat market aku beli ikan siakap...ohhh xtahu kenapa murah la pulak 2 ekor RM15 hengget je...very the berbaloi...so masak 14 rasa...dan semua hidangan licin...sedap lah uolls

petang sikit tu bawak dorang gi beli tiket , then ronda-ronda sikit,
memandangkan itu adalah jumaat so tak leh nak ronda sangat....takut jemmm
so pas maghrib centu kitorang gerak lagi sekali, tapi kali ni ade pak cik aku n family dia
so kitorang gerak dengan 2 biji kelisa untuk menyumbatkan seramai2 makhluk hahahhaha
hape kesah kejap je

tempat pertama, aku bawak lepak kat Queensbay Mall
kebetulan hujan kan so tak berapa syok nak jalan-jalan
then kitorang pi makan kat chicken rice shop sajorr
tu pun makan FREE

yeah dis is the place
(cilok dari gugel)

 sampai-sampai terus menerpa ke pak cik aku
yer lah kitorang dah ler ramai kannnn
dengan tambah lagi 3 orang kawan pak cik aku dia hangkut ngajak sekali hahahahha
kerlass pak cik aku khenssss



so dah sampai kami setting meja side ujung duduk sederet je....pergh naik kelisa 2 biji tapi masyarakat bukan mahin lagik ramai hahah ape kesah lantak la
tgk hadik aku cicak kobin dok snap macam pro sangat hahaha hepi sangat
memang rugi abah dan 2 lagi adik lelaki aku tak join...sangat rugi okehh


oke hidangan ni walopon di cilok daripada google portion dan rekabentuk nya sama je
ade ayam hainan, pai tee, sup bebola, togeh, baby kailan tiram,kerabu mangga, popiah goreng....haiyoooo manyak sangat



yang tengah berdiri tu manager chicken rice kat QB nih...dia la adik abah aku(my uncle) tapi kitorang sebaya je hehehhe tu tengok hidangan perghhhh ni part hujung2 kot



amboi mak haku( bertudung pepel) kemain dia ek....haku (bertudung oren) lagi dasyat dok capai apakah tak tau.....seronok kan mak berapa kali dah ajak asik tak mau je..ini boleh la pulak naik QB selalu banyak je alasan 


ini budak noty dia order ayam hainan dalam buku menu
dia bebai sebab menu tu tak sama gamaq macam dalam buku menu....ahhahaha kelakar betui budak syukri ni, tengok akak dia kemain mujuk.




ehhehe nampak tak kusyuk bebenor ai makan ek...depan tu bukan abah aku..yang tu pak cik aku
most beloved uncle dan sebelah dia pun most beloved uncle.
2 insan yang paling spotting....love them muchi muchi.



ape kau terkojut tu Nor ??



hamboihh kak bedah (merujuk kepada diri sendiri) termonung hape tuh...ko takut tengok bil ke??
ecececcecehhhhh
haaa korang tengok dari ujung sampai ujung...semua clear dan sangat sedap sebab
FREE
p/s :::::  kak bedah kau tak payah la pura-pura bukak dompet ^_^



lepas puas dah makan-makan
sampai pintu QB semua dah tutup uolls....terus la menusup keluar ikut pintu kecik je
plan-plan sikit ajk pak cik aku lepak kat oceanview (most feveret place)
tapi macam mana ka semua bersungut kata tak syiok....alang-alang dah dekat terus je pigi padang kota
hurm korang nak tau 1 ruhsia ??
hakoo tak pernah drive sendiri sampai padang kota
gile penakut kan???
tapi sekarang dah tak heheh incik tunang punya terkejut dan dok ulang kata aku tipu dia
aiyoo kalo bukan haku drive sape lagi nak drive
okies....fes2 turun keta teruih depa request nak bergambo depan banggunan MPPP ni
so
|
|
|
|
V


K.A.M.I

pastuh kami lepak sampai kul 1lebih
seronok amik angin malam
tengok aktiviti malam
kebetulan bateri fon dah nazak so selepas itu tiada lagi gambar kenangan yang di abadikan.

me n nor (muka berminyak....takshuke)

p/s : short vacation walopon dlm penang n jadi tourist guide masih terasa seperti pelancong *_*

No comments:

Post a Comment