DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Sunday, June 9, 2013

Kisah Keguguran



Salam readers,

Alhamdulilah masih di beri nyawa untuk nikmati hidup hari ini.
Cerita entry ni lebih kepada kesinmbungan ataupun more related to entry 
maka hendaklah kamu-kamu marathon membacanya :)


Okey kisahnya macam ni
pagi jumaat yang murni @ 31 May akibat sakit senggugut yang tidak henti2 almost seminggu
aku gigih jugak pegi Klinik kesihatan kerajaan and dah pangkah siap2 klinik swasta.
so lepas dah dapat jumpa dokter and explain all over again the trailer doc suruh aku pegi kencing.
Ohhh sadis ni memang failed!!

Beli mineral sebotol then tunggu dekat setengah jam jugak la nak kencing tu,sampaikan orang yang nak buat test kat lab tu dok tanya pat ploh kali.Haiyoooo malu ai.
oh ya jumpa ex-school mate n ex-hr masing2 dah overdue n today dah lahir cahaya mata masing.
Setel hantar sample air kencing aku tunggu je la resault dia.Pastu masa dia panggil n aku nampak dia cop kat resault tu positive.Dalam hati " eh ade lagi ka dalam perut ni..." harapan sangat terus terjah pintu dokter
Doc scan perut n part ari2 tengah tu ada ketulan.Doc cakap kat KK alat scan n screen tak canggih.Maka dia suh aku refer emergency n dia cakap ada simptom2 mengandung luar rahim.Ohhh maiiii rasa nak pengsan masa tu.Kebetulan time tu jugak amik BP, gila memang gila dah tentu2 BP aku tinggi gila-gila...n nurse yang amik BP tu dok bletiak tah hape2 aku buat tak tau je.

Masa tu perasaan aku sangat bercampur baur.Terus call hasben aku nanges macam nak gila. Terus dia temankan aku kat emergency.Macam biasa procedure dorang... doc suh kencing lagi. Pastu dia celup UPT negative aiyooo aku rasa macam nak mengamuk pun ada apa ni kejap positive kejap negative.Tengok doc tu pun macam junior sangat.So datanglah sorang Doc pompuan yang stenby tepi doc junior tu and dia suggest untuk scan.Setelah scan dorang dok cakap berdua n bahasa saintifik bagai2 la yang keluaq.Doc cakap aku early pregnancy tapi janin dah terlalu lemah, jadi konklusi dia aku dah keguguran.Masa tu perasaan biasa sebab sebelum ni aku dah dapat agak semua.

Sekali lagi dorang refer aku ke pakar wanita (Gynea), perasaan bercampur baur tu buatkan degupan jantung jadi tak menentu kadang di pam dengan laju kadang pelan.Confused!
So doc kat gynea Dr. Raihan macam sebaya aku , dia yang handle kes aku.Makanya lepas di explain n hasil bacaan report2 sebelum, dia pun advised aku untuk scan vagina.Aku pernah baca hasil google yang lepas2 scan vagina lebih tepat depends to scan perut tapi agak sikit sakitla.Takpe demi kesihatan diri sendiri relakan aja...bayangkan la dengan darah masih overflow,kangkang macam orang nak bersalin dokter keliling.Malu confem2 tolak tepi.Darah menitik-nitik lantak pi lah.Pastu............................


p/s: sambungan to the next entry :)

.


No comments:

Post a Comment