DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Wednesday, November 27, 2013

Short Vacay :: Pulau Aman



As salam readers,

hari ni aku nak skip insta life
boleh?
tak sabo-sabo sangat nak story short vacay aku
last pegi jalan-jalan pun masa hanimun beb
gile lama tak berpeleseran gitewww
abis-abis dating pusing-pusing pulau je lor
FOOD HUNTING katanya

ok al-kesah kali ni
kami plan untuk buat short trip @ day trip gitew
sempena adik aku yang nomot 3 dapat masuk uitm 
alhamdulilah 2 dah masuk U kebanggaan mak abah tu... tinggai hat kecik ja
aishhh melalut ok trip kali ni di sponser penuh oleh kakak penyayang iaitu AI @ saya
*ehem-ehem batu manja puler*

*ceria sangat aihhh*

Begitupun kami plan serba ringkas
kena pulak hari tu ada Penang Bridge marathon day 
depa dah start tutup penang bridge daripada pukui 1 pagi sampai pukul 10 pagi esoknya
kami amik langkah terbaik tidok sampai kul 10 baru bangun kendian baru bergerak
*hahah inisiatip sangat*
maka dengan itu jalan ada lah super smooth 
tak jem seperti jam2 sebelumnya

Perjalanan kami start dari seberang iaitu melepasi jambatan memang fully guna pak WAZE
jadi memang tak sesat lah, lagipun if ikut petua pak GUGEL pun sama je exit batu kawan terus jalan sampai penghujung, di situ la letaknya Jeti Batu Musang.

Ok jom layan gambar


sampai jumpa batu ni maka betul lah ini jeti nak ke pulau aman


pemandangan dari atas


ni entrance nak masuk ke jeti, ada la jual-jual sikit depan tu, jangan risau hampa turun lagi, ada 2 3 kedai makan mee ketam,laksa semua ada
perjalanan nak beli tiket tu kena di teruskan lagi
*macam jauh sangat*

turun part by part
sambil turun sambil baca, apa yang best kat pulau aman
and kat ruang ni pun ada phone num untuk tempahan homestay dan challet
macam-macam pilihan harga RM70-RM200++ gitew



nahhh dah sampai bawah lek lu amik gamaq apa yang patut dulu
*asben aku macam mai jauh-jauh*

kat bawah ni punyalah ramai orang, aku ngatkan depa ni semua nak naik bot macam kami la
rupa-rupanya sini tempat depa lepak-lepak santai je
siap ada 1 family ni bawak bekal botingkek-tingkek dengan tikaq semua nak berkelah uolls
cehhh awat la aku tak tau apa
*naifnya diriku ini*


ni bekground jeti (tempat beli tiket)


ni bekground kedai2 makan yang aku habaq atas ni tadi



tudia nampak tak depa geng nam jahanam tu dah kedepan sementara kami dua dok kedek2 kat belakang g
*nampak tak orang dating auwww suwitttt*
turun part by part
sambil turun sambil baca, apa yang best kat pulau aman
and kat ruang ni pun ada phone num untuk tempahan homestay dan challet
macam-macam pilihan harga RM70-RM200++ gitew




ok ni lah dia tempat membeli tiket
nampak tak yang hujung sekali yang ada bumbung tu
*lawak okay tempat beli tiket*
harga untuk 2 hala
DEWASA :: RM6
KANAK-KANAK :: RM4
berbaloi-baloi kan?? tapi keselamatan atas tanggungan sendiri
takde nya life jacket semua
sebab bila hampa naik tu dalam 5 minit pun dah sampai
speedboat weyyy


tengok muka aku macam tak takut tapi penakut ya amat
dah la tu kaverina la tengok-tengok laut semua hahah
dup dap dup dap



nendia geng nam jahanam
asben aku gila kamcing ngan budak kecik ni
hahah seronok la dia tiket dia 4 hengget ja, berguling-guling gelak


ni plak geng tak bopa nak jahanam sangat
ihih
sama tinggi dah rupanya



ni pun sama menggedix tak abess

oke uolls dah sampai
biasalah jeti begini lah suasananya
tang sini dah ada orang jual hasil laut depa yang jadi kering-kering tu
belacan, ikan, sotong ala macam kat pangkor tu
tapi ni kecik-kecik je




ni plak selit sikit gamaq ikan berenang-renang alahaiiiiiii
seronoknya macam nak pi lagi



oke la uolls nanti aku buat sambungan lagi
ada banyak lagi gamaq yang ada
untuk hari ni takat ni ja la tak larat nak taip
apa pun happy wiken

p/s : jangan lupa update baca hat sambungan naaa daaaaaaa











No comments:

Post a Comment