DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Thursday, February 23, 2012

Salam Khamis : Renew relationship



Salam Readers,

ok ohhhooo korang mesti tertanya2
ape benda renew relationship
ok meh sini aku nak share
aku dapat tips ni dari  a few kawan2 ofis
ok hal ni berlaku about few month ago
masa aku tengah down sangat2 aritu...eheheh aritu la

sebenarnya tips ni depends jugak
kalo dah laki/ perempuan tu jenih tak makan saman (kayu)
pun xjalan jugak
ok here the tips

Camne nak renew relationship ??
ok camni mudah je, korang penah renew lesen ? atau renew kad2 ape2 ? sebagai contoh kita renew lesen,
mula tu dah tentu bok keluaq duit kan? (pelaburan) pastuh korang dah boleh memandu tanpa rasa ragu2, korang boleh bawak sape2 je korang suke, ape halnya kalo korang xrenew ? dah tentu xleh memandu suke2 ati...kan2? hidup xtenang, sentiasa rasa bersalah di sisi undang2.

Ok confem korang pening kan?
erm kalo dalam perhubungan korang tak boleh hidup dengan setiap hari rutinnya sama
let say contohnya ......erm aku lah yer senang skit
kami kapel 5 tahun
dari tahun ke tahun tu life graph sama ja.....hepi, gaduh, merajuk, benci, meluat, rindu and so on
so kita xbuleh ya kawan2 biar pasangan kita terkapai2 dengan semua perasaan tu.
Jadi aku mengambil langkah berjaga-jaga
tiap2 hari aku sms mudah contohnya :-

 ***AMARAN KERAS janji jangan muntah ijau***

" Hi.......................incik sombong, tadi pagi saya buat bekfes.....awak makan x ??? "
(ngeeee padahal xdok 1 umah kan, this is saje2...ingat yer saje2)

" Eh sayang, tadi kan i iron baju melayu kaler biru dengan merah, i tak tau la mana 1 u nak, nt u pilih2 pastuh jgn sepah2kan bilik kita yer "
(ni kalo ari jumaat time tengahari)

" sayang....sorry kunci rumah yang selalu kita letak bawah pasu tu kan, i terbawak g keje, sampai opis baru pasan "
(hihihi ni lagi gatai kan??)

Oke uolls ni adalah contoh yer, jangan muntah-muntah weekkkkkk
hehe semalam aku bebal gila sebab kol dia xdapat
tapi sebenornya aku xmarah pun
aku tau kalo dia tido terbungkang memang x dengo apa la, tauk bom pun belum tentu dia bangun
so terus aku cipta idea gila sms dia selang 1 minit

" I miss u"


" I Love u "


" nape u xjawab fon i ? "


" I rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu sangatttttttttttttttttttttt kat u "


" kenapa u xnak reply ?? U tdow dan x ingat kat i ?? Uhhh smpai hati u.............."


" heyy i nak merajuk ni.......u xnak reply kan ?? oookkk sket lg i majuk, i xmain2 tau, i betul2 nak merajuk...cepat la pujuk "


" Apee xnak pujuk oooooo nt u majuk i xnak pujuk ! dan x akan pujuk...."


" uhhh ok i mengalah i ngantok ni, xmau reply sudehhh, ingat yer sebelum betul2 tdo makan ubat, basuh kaki...bla bla bla bla........"


" Ops cop3 xleh tdo ag............K*** saya dulu...............selamat malam, love u till my last breath ! "

**sorry ni ada beberapa ayat yang telah di edit2**


sebenarnya semua sms yang aku send selang 1 minit tu x di balas pun
saje suke2 kan, so bila dia bangun pagi2, tengok henpon ada berbelas msg plus miscal
mesti dia tertanya-tanya, emegency kah dia
pastuh dia bantai gelak2 depan henpon , korang bayangkan ape perasaan pasangan korang ?
korang jawab sendiri la...

so bukan stakat sms je, pelbagaikan la...let say korang slalu pegi makan je....ok xpe tapi jangan la makan kat kedai selalu (kot ye pun ada kenangan tenpat tu kan)
korang sekali sekala ajakla dia pegi movie, main bowling, main badminton
Tak pun beli coklat @ jajan lepak2 tepi laut tengok orang main layang-layang
xpun pegi taman sembang-sembang.
Kalo ada masa lebih ajak dia shopping barang rumah
xpun teman dia shopping barang rumah
and sooooooo on
ada banyak cara, korang cuma aplikasi je ! kan...
aku bagi tips ni untuk share je, jangan la korang ingat aku riak ke hape ke ye...dulu masa aku down orang share tips, mana la tau saat ni ada yang sedang down dan sudah mulai ada cara untuk tekel hati psgn depa...who knows kan ???
oke readers sekian saja.

p/s : pokok pangkalnya hati....................semoga berjaya mencuri hati si dia buat kali berapa pun xpa....

^_^ gud luck!!!


No comments:

Post a Comment