DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Thursday, July 28, 2011

Polka dot yang noti

Salam readers semua....
ahhaha terpenggap lebih dr 2 hari dah entri ni
ni ha i olls pun nak jugak xkalah
ehheheh

Isnin hari tu teringin sangat nak makan apom polka dot yang sangat cute itew
hahah so haku pun layan kan aje pembuatannya...
u olls rupa2nya sennag ja nak buat 
so dengan gigihnya p cari sume bahan kat tesco
pastuh
boleh pulak terlupa nak beli paper cup untuk letak base dia ni
cari punya cari 1 kedai pun xde
so apalagi dengan menggunakan ketajaman akal
aku jumpa banyak paper cup milo dalam almari
kretipnya aku ni
so potong sikit bahagian atas tu then jadi la paper cup ala2 
hiihihih

jom layan gambaq


ni la rupa adunan tu...penat wooo mengacau benda ni...aku xde mixer so kene manual aje la


ni antara bahan2 yang di gunakan ada jem strawbery, gula pewarna tiruan dan overlette seta 1 mangkuk adunan yg belum campo kaler


Da jadi cam water kaler....camne ok x???


 ngeh3 yellow


 ngeh3 ocean blue


 ngeh3 greeny


3 kaler ni dok ada dlm punch bag


dalam bekas besaq tu aku jadikan base kaler
(pasnih sume nak letak kaler if xde kaler cam apom mayat xbest)


tara!!!!!!
kukus dlm periuk nasi je nih.....simple gila kebetulan periuk nasi ni leh buat kukus2


chumell kan...
(bajet chumell la sangat)


ni plak saje2 letak choc rice
(at the end choc rice cair jugak n sangat tidak cantik...nyesal)


ni la hasill dia...dot blue n yellow


ngeh3 caca marba kaler dia


bersedia untuk di ngap.....


hahaha ni la pertama kali aku buat apom polka dot dan aku buat hanya berpandukan internet semata2
tapi sangat puas ati

ok next entry aku bagi resipi dia pulak ek...
sebab malas gile nak menaip resipi dia sekarang ni...
Jam sudah tepat kul 12.01 minit malam


2 penyibok masa tengah buat apam polka dot nih


p/s: incik awak pesa suh buat kek batik sebelum raya sebab dia mengidam bagai nak gila
pastu aku ckp la malas nak buat
then slumber dia kata xpe u xmau buat i suh pompuan lain buat...
grrrrrrr.....wink wink wink



1 comment: