DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Sunday, February 17, 2013

Interview Nikah

salam reader,

lamanya tak menempek di sini...amboi bersawang sana sini...

ok tak mau celoteh mak nenek panjang2..nak wat simple update skit. ok alkisah nak menikah ni kami dah ready sampai menunggu hari impak besar...cewah!! oh ya kami dah interview nikah..mai sini aku share sikit apa and macam mana aku menabahkan hati hadapi interview ni..

bila cakap pasai interview nikah ni kan..tanya la mana2 b2b mesti berdebaq n rasa neves gila2 punya...sama la macam iolls kan...

btw sehari sebelum attend tu me n dut2 aka incik tunang kani bergadoh pasai form nikah...ha la mana tak angin dah lama aku dapat cop dr ajk masjid aku dia dok buat leka lalai..ha mengamuk la aku kan keluaq dah angin tok nenek semua..

pastu aku tak tau la daripada mana timbul keinsafan seketika khamis pagi tu eksaited terpacak awai dah dia kat pejabat agama...ohh ya iolls pi pejabat agama dengan wali la of coz nendia pak imam aku pat ploh lapan juta kali dok pesan soh abah aku hantar...padahal tadak efek tang mana pun n depa tak cek..tetapi ampa jangan lupa hat ataih perati selalu kih kih kih...

so kami register sama2 paih tu akak kaunter tu check kami punya dokumen semua..alhamdulilah baguih teratuq semua then dia suh naik ataih.

ok masa menunggu kat luaq tu depa seperate laki n pompuan iyalah kan duduk renggang2...huhu paih tu oleh kerana pintu terbukak maka kami pun dengar la pertanyaan dan jawapan ..

pastuh turn dut2 la masuk ( oh ya sapa yg baca fb depa mesti sedaq aku x mention incik tunang...rasa x syiok..so aku pangei dut2..nama timangan dia dlm femly dia) aku pun pasang telinga hahahha gelak jahat uolls...tapi dalam hati laaa sat g dia tanya soklan najis2 semua mampuih aku....haha

then sampai lah giliran cik tunang manis cikebum2...elok aku nak masuk ustaz nak cabut p minum pagi...aiyoooohhh..teruih x nebes hahaha..ok bila masuk dia teruih tanya ni pasangan hat tadi tu ka...aku jawab ya betui tu ustaz Allah sopan uolls..selepas itu dia ajak sembang ..tanya pasai family detail sikit2 hihi pastu dia kata oh bakal suami 26 tahun yer cehhh dia belek umoq aku yg tua setahun itu teruih dia kata kami umoq sama nama pun sama...saya pun firdaus...ecehhh hahah muda gila babeng ustaz kena la pangei kakak kat ai...hohoho dalam hati sajia la.

ok dia pun start dengan suruh aku mengucap n flow soklan dia memg 7 yang wajib tu...soklan killer bawah tu dia kena tanya 3 sahaja...aku kena qunut,hadas besar, n apa tah satu lagi hihi alhamdulilah semua jawab dengan lancaq ustaz siap kata kalo masuk blajaq ni bley dapat 4 flat hahaha ustaz buat lawak...

setel yang itu aku pulangkan balik dokumen semua then dut2 drpd jauh bg isyarat yang dia dah bayaq hahahaha ceh depan abah aku la dia cakap tu..dengan harapan abah nanti kata yes menantu harapan bangsa ecehhh... oh ya ustaz yg interview kami tu hanya ganti kadi yg sepatutnya...so kena la call kadi kawasan aku n booking date time.akak kaunter tu pesan nanti boleh la mai amik surat kebenaran nikah....alhamdulilah selesai bab itu...

sangat tak bes sebab ai kan pi dengan wali so tak buleh la nak manja gedik brekfes sama2 dengan dut2...ohoiiii terpaksa la balik umah dan makan kat umah sajia....

p/s: syukur bab wajib dah setel

2 comments:

  1. ngeheks...atie nasib baik lahir dipahang so xde interview..hik3..biasa johor je ade interview..

    owh atie nak promo kt u :)

    http://miszatie.blogspot.com/2013/02/scallopcircle-flourish-tq-tag.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan...kih kih saje je ustad nak ngetest kita uhuk uhuk...

      Delete