DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Saturday, August 6, 2011

Cerita Ramadhan 5

salam readers,

Baru lepas bersahur
kitorg makan
mcm bes je arini...


ikan bawal goreng
buncis n sotong goreng kunyit
bawal goreng masak rempah (bukan gulai sbb kari ni pekat)

ikan masak rempah ni memg feveret aku
sedap woohh xkisah la ikan ape pun
pasti best..
sbb kari dia pekat

ok sudah2 cter bab makan
ni aku nak cter cerite semalam 
aku balik dr office lewat la jugak 
sedeh okehh
korag bayangkan la
dapat call jam 6.58 ptg
kul 7.01 minit patutnye boleh logout
dah la cust tu dok berleter panjang
hurm tara nak cter sume benda tu adala dlm 5 minit
org sume dah log out br dia nak cter mslh dia
hampeh2
xpe sabo!!!!
hahahha setel buat kes dia kul 7.20 pm
terus bergegas ke keta 7.27pm
pastuh mujur jalan smooth je...
sampai depan USM warghhhhhhhhhhhhh
jem panjang sgt2..
tension gila jam 7.45pm
teringatkan mak janji nak buat mee goreng lada 
favvy aku...aduhh

layan kan aje jem tu...ada xcident rupanya
then jalan ok balik 
tibe kat depan nu...adehh
kat tokong hindu tu
jem balik...gamak depa ada la apa2 tu....nmpk yenna yenni ja penuh
haduihhh time org nak buka posa ni la depa pun ...
jem smpai jalan nak ke town
WThey,,,,,
masuk je simpang umah aku terus je 
lapaq sgt

wokey selesai makan, mcm bese tlg mak dalam acara membasuh
bese kitorg buke kat kedai mak ja
tengah aku dok membasuh ada sorg pakcik nek ego
jatuh masa moto dia xlepas kat longkang tepi kedai mak tu....
abah org petama p tlg pak cik tu...
wahhh terkasima aku..
dlm ati aku terdetik harap2 incik awak nanti sama macam abah
walopon abh garang tapi abah baik
abh segalanya (ayat bodekk)
 duk selang beberapa minit lepas tu...

abah p kat tepi longkang besaq tu sikit
dia p bakaq mercun bom
apalagi bunyi dia sgt berdentum uolls
kebetulan de sorg akk ni lalu kat situ ngan anak dara dia
org memg xnmpk sape yg buat
tapi aku nmpk
pastuh akak tu dgn muke keronyot mai kat aku
" eh tadi tu sape yang baling mercun tu ??? "
ewah ko tu tiap2 ari bajet cun
meniba time mcm ni sibuk nak tanya aku
memg aku pangkah dia
sbb dia sekeluarga mcm psycho
aku buat muka bodoh aku jawab 
" ntah xnmpk "
pastuh memg totally buat xtau
mak aku pun mencelah
 " xtaulah kami pun xnmpk sapa "
dlm ati dok tergelak2 pdn muka
dia mesti bajet aku yg baling sbb aku je ade kat situ
ngat aku ni xde keje macam abah aku tu ke
hahaha padan muke....dia berdiri lama tunggu aku jawab soklan dia
aku buat bodoh je...lama tu dia blah 

haishhh terdetik balik dlm ati...
bab perangai macam ni aku xmau incik awak berperangai mcm abah...
xsmpai 10 minit aku dah ubah fikiran
ahhahhahah
kesian mak memg mati2 xtau abah yag baling mercun...

p/s ::: Ramadhan 6 ~ smlm abah incik awak Future F.I.L i olls di masukkan ke ward semula
kesian incik awak demam 2 hari pastuh bz nak pk hal abah dia pulak...
readers kesayangans doakan we olls supaya jodoh we olls akan tetap bersama..



tenkiu u olls

No comments:

Post a Comment