DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Thursday, November 1, 2012

RESIPI : Puding roti ala bengkang



Salam readers,

Petang raya qorban aritu kan, mulut ni rasa nak makan manis-manis
aiyooooo
sebabkan malam tu aku tak dapat nak masak apa-apa
so aku Qada petang raya tu hehheheh

nama dia puding roti ala-ala bengkang


blend butter + gula icing
sampai betul-betul kembang


pecah satu per satu telur
(pakai 2 biji je)



blend sampai sekata


koyak2 roti letak dalam adunan tu
then masuk 3/4 susu cair
kacau2 sampai sebati


siap sedia masuk periuk bengkang


dan lagi


dan lagi


ewah macam pavlova la plak 
perasan !!


pastuh tangan gedik ni tabur milo atas mende nih


maka setelah bakaq selama 50 minit
ni la hasil dia


di samping tu kan
aku ade jugak buat ni


saje je gedik2

maka petang tu makan manis-manis la semua...

p/s : besnya main masak2


No comments:

Post a Comment