DariLensaMindaKu

About Me

My photo
saya orang yang simple...kehidupan serba sederhana.Telah berkahwin dengan jejaka pilihan hati yang tidak gemar social network life.Difference make us understanding,caring and loving day by day.We complete each other! Nak kenal saya lagi jom follow....

Thursday, November 24, 2011

Mentaliti orang kita...




Salam readers,

kes 1
takde pe pun cuma on the way balik semalam
kenapa tak tau jem teruk sangat
aku pun layan suria.fm je so dgr laporan trafik ada yang kata depa sangkut kat jambatan 
dah dekat sejam...pelik wehh arini rabu okehh bukan jumaat mahupun isnin
dah la jem xpa boleh la bersabar lagik
ada pulak orang yang xpaham bahasa dan mangkuk ayun
hampa paham dak mangkuk ayun tu apa???
xpa la abaikan la
buleh kita da beratoq punya panjang selamba ja dia potong
buat muka x bersalah nak potong kita
huh?? dengan aku jangan la...memang wajib aku bagi hon bas la
dia henjak kedepan aku pun kedepan biaq smpai dia mengalah
hang yang salah dan bermasalah so??xpayah nak jeling tajam sangat
pedulik ke aku dengan keta hang walopon keta aku kelisa chomell je tak macam hampa fairlady bagai
kan....ni lah masyarakat kita especially orang penang la
xkira melayu, cina or india sama ja
bawak keta takdak kesian kat nyawa org len
dia rasa dia sorang ja betui, camtu toksah bawak keta p bawak kapai terbang senang skit tak dak sapa nak hon kat hang ahhahahah
aritu kan ade 1 kejadian, aku memg lambat la time tu...so lepas traffic light aku pun follow la kete depan
hampa tau keta dia viva sajia tapi dia punya mekap macam nak p race
dah tu aku tgk dlm tu dh mcm akuarium, hampa bayangkan ikan dok drive keta
mcm tu la dlm ati aku dok gelak kukikuki hahahah
dia punya bawak 60 sajia...hangen x rasa2 kalo dok follow dia, aku boleh accept kalo dok line kiri beb
ni dak dok line tengah kot
berasap ja dada kak bedah, ampa tau la kak bedah kan teruih potong dia sambil ushar gaya x puas ati
geram sungguh, kak bedah pi depan dia bawak 50 hambekk hang....perngai mintak penampaq kan!

ni kes ke 2,
sampai ja kat umah teruih parking belakang sebab parking biasa tu port pasaq mlm arini.
so bergaya olimpik mata dok cari makan apa yang bes2, ada uncle flat blakang ni tegoq
" u kerja ka? " terkejut aku dan jawab ala2 suci " ya i kerja, ni baru balik"
hampa tau dak dia tanya lagi 2 kali soklan sama
apa kak bedah ni nampak macam baru balik memancing ka
ni semua punca nak bagi orang hamput la
oke buat muka ayu jawab ya kerja la uncle
" tadak slalu nampak u p market beli barang serupa tak keja"
uolls dapat soklan macam ni apa uolls buat???
dengan jawapan suci lagi teuih jawab
" saya masuk keja pukui 10 abis keja pukui 7 , itu pasal la boleh p market segala"
uncle tu muka blurrr dia ckp lagi
" ooo u kerja r kita ingat u tarak kerja"
hadoiiii hang ingat muka aku cokodok sangat ke? intebiu aku kerja ke x...wehh tolong la awat wujud lagik orang mcm dia ni, tanya sokla yang sah2 mintak penampaq...
bukan takat tu je ade banyak lagi...aku pun xpaham dah dekat 3 tahun aku keje lepas abis belajaq
apa yang depa x nampak aku pun xpaham!@#$%^
dengan rendah hati nak mengucap panjang sat

p/s : mentaliti masyarakat kita ni memang lapok, asyik negatif sajia...

No comments:

Post a Comment